6 محصول جدیدی که در سال 2017 باید منتظر ورودشان به بازار محصولات دیابتی باشیم

29 دسامبر 2016- اگر به محصولات دیابتی ارائه شده در سال 2016 نگاهی بیاندازیم، با پیشرفتی بسیار سریع‌تر از آنچه انتظار داشتیم، مواجه می‌شویم. جامعه‌ی دیابت در ماه سپتامبر زمانی که FDAسیستم MiniMed 670Gساخت شرکت مدترونیک را تایید نمود، شگفت زده شد، این سیستم اولین پمپ دارای سنسور است که قادر به تعیین دوز انسولین مورد نیاز بیمار به خودی خود می باشد.

یکی از جالب‌ترین موضوعات در مورد تصویب 670Gدسترسی به یک دستگاه مدرن نبود، بلکه راهی بود که ارائه‌ی محصولات مشابه را برای سایر شرکت‌ها هموار می کرد، برای مثال در ماه جولای شرکت Bigfoot Biomedicalاز اولین بیماران برای شرکت در یک پژوهش بالینی برای سیستم تحویل خودکار انسولین با لوپ هوشمند خود، ثبت نام نمود.

در حال حاضر زمزمه‌هایی از ادامه‌ی ابداع و عرضه‌ی فن‌آوریهای جدید درعرصه‌ی دیابت در سال 2017 به گوش می رسد. در سال جدید پیش بینی می‌شود محصولات جدیدی مانند پچ تحویل انسولین بولوس OneTouch، سیستم Medtronic MiniMed 670Gکه به عنوان یک پانکراس مصنوعی ابتدایی شناخته می‌شود به بیماران عرضه شود.

در ادامه محصولاتی که انتظار می‌رود در سال 2017، در عرصه‌ی دیابت وارد بازار شوند و بازه‌ی زمانی تقریبی عرضه‌ی آنها به عموم را به اطلاع شما می‌رسانیم. مطمئناً ما منتظر راهی برای درمان دیابت در سال 2017 هستیم اما بهبود کیفیت زندگی بیماران به لطف دستگاه‌ها و فن‌آوریهای جدید نیز جای قدردانی فوق‌العاده‌ای دارد:

 

Animas G5 Integrated Vibe Insulin Pump and CGM System

این سیستم حاصل ادغام پمپ انسولین شرکت  Animas Vibeو سیستم CGM G5است، این پمپ اولین پمپ در نوع خود است که قابل استفاده برای بیمارانی با سن 2 سال می باشد. در ماه ژوئن سال 2016، مطالعات پیش از بازار این دستگاه به FDAارائه شد، انتظار می‌رود در طول سال 2017 این دستگاه مورد تایید و به بازار عرضه شود اما زمان دقیق آن مشخص نیست.

 سنسور گلوکز FreeStyle Libre Pro و  FreeStyle Libreساخت شرکت Abbott

این ابزار که در سپتامبر سال 2016 توسط FDAتایید گردید، یک سنسور یا حسگر کوچک گلوکز است که می تواند در پشت بازوی بیمار تا مدت 14 روز وصل شود. این حسگر قادر است هر 15 دقیقه یکبار مقدار قند موجود درمایعات بین بافتی بیمار را بدون دخالت بیمار و بدون نیاز به  سوارخ کردن انگشتان برای گرفتن خون به منظور کالیبراسیون دستگاه، اندازه گیری نماید. سنسور FreeStyle Libreنیز دارای سنسور مشابهی است اما دارای یک دستگاه دستی یا نرم‌افزار اندرویدی برای مشاهده‌ی داده‌ها و بررسی روند قند خون در زمان واقعی است. زمان ارائه ی این محصول احتمالاً در ابتدای سال 2017 خواهد بود.

 

 

 

 

 

رسیور دستگاه نظارت مداوم قند خون G5با صفحه‌ی لمسی و اپلیکشین اندروید

صفحه‌ی نمایش لمسی، یک نسخه‌ی به روز شده از دستگاه CGM  G5است، همچنین کاربران گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید به زودی می توانند با استفاده از یک اپلیکیشین، اطلاعات مربوط به دستگاه نظارت مداوم بر قندخون G5را بر روی گوشی‌های خود دریافت کنند، درست مشابه با روش دسترسی کاربران گوشی های Appleبه اطلاعات CGM. زمان عرضه‌ی آن اوایل سال 2017 خواهد بود.

LifeScan’s OneTouch Via

این دستگاه یک سیستم پوشیدنی تحویل انسولین است که به افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا 2 کمک می کند که دوز انسولین زمان صرف غذای خود را در هر مکانی دریافت کنند. گزارشهای اولیه از این سیستم نشان می دهد که در طراحی این پچ جدید، ویژگیهایی نظیر باریک شدن و ضد آب بودن در نظر گرفته شده است. این پچ قادر است تا 200 واحد انسولین سریع الاثر را در خود جای دهد که تقریباً برای مدت سه روز استفاده‌ی بیمار کافی خواهد بود. در ماه جاری طراحی جدید و تغییراتی که در تولید OneTouch Viaنسبت به نمونه ی اولیه انجام شده بود، تسلیم FDA  گردید. ما منتظر تایید این نسخه ی جدید هستیم، انتظار می رود اواسط تا اواخر سال 2017 این محصول به بازار عرضه شود.

 Medtronic MiniMed 670G/Enlite 3 Hybrid Closed Loop

احتمالاً شما در مورد این پمپ انسولین انقلابی چیزهایی شنیده‌اید. این اولین پمپ انسولین در نوع خود است که از ترکیب با سیستم لوپ بسته برای دریافت اطلاعات اندازه گیری مداوم قندخون برای تنظیم سرعت تحویل انسولین بازال به کاربر از طریق پمپ، کمک می‌کند اگر چه این سیستم کاملاً اتوماتیک نیست، اما مطالعات نشان داده‌اند که این پمپ بار مسئولیت مراقبت و مدیریت دیابت را کاهش داده و از فرکانس حوادث افت یا افزایش قندخون بیماران می کاهد. انتظار می رود در بهار سال 2017 شاهد عرضه‌ی آن به بازار باشیم.

Tandem’s Dexcom G5 Mobile CGM Integration and Predictive Low Glucose Suspend Algorithm

این دستگاه، سیستم نظارت مداوم بر قندخون G5است که با موبایل یکپارچه شده و دارای الگوریتم تعلیقی انسولین می باشد که افت قند خون را پیش بینی می کند. پس از ارائه ی پمپ انسولین بسیار باریک X2، شرکت Tandemهمچنان بر روی پیشرفت این دستگاه در سال 2017 تمرکز کرده است. افزودن سیستم بلوتوث به دستگاه نظارت مداوم بر قندخون که قابلیت اتصال به یک شکاف در انتهای تلفن همراه را دارد، یکی از آخرین پیشرفت‌ها در این زمینه است. در همین راستا، الگوریتمی طراحی شده است که می تواند با استفاده از اطلاعات ارسال شده از دستگاه CGM، افت قند خون را قبل از وقوع آن پیش بینی کند. این الگوریتم دوز انسولین را برای کمک به کاهش فرکانس یا مدت هیپوگلایسمی تنظیم می کند، انتظار می‌رود سیستم Dexcom G5یکپارچه شده با موبایل در اواسط سال 2017 و الگوریتم تعلیقی پیش بینی کننده ی افت قند خون در اواخر سال 2017 به بازار عرضه شود.

سایر محصولاتی که انتظار ورود آن در سال 2017 و پس از آنرا داریم، عبارتند از: دستگاه Dexcomبا یک دکمه، کاهش اندازه‌ی فرستنده ی Dexcom، تکنولوژیهای ترکیبی حلقه‌ی بسته‌ی Tandemو نسخه‌ی به روز شده‌ی Insulet’s OmniPod.

منبع:asweetlife.org/6-new-diabetes-products-to-look-for-in-2017